Zatrudnianie modelek oraz modeli przez firmy na imprezy jest już codziennością. Nikogo nie dziwi ich obecność zarówno na niewielkich eventach jak i dużych, międzynarodowych targach lub konferencjach. Ich rola zależna jest od oczekiwań klienta. Mogą promować wizerunek firmy lub być nierozerwalną częścią eventu.
Ważna jest aparycja, ale nie tylko
Choć hostessy oraz hości wybierani są głównie na podstawie swojego wyglądu, to nie tylko on ma znaczenie w ich ostatecznym odbiorze przez klienta. Liczy się także charakter oraz posiadana wiedza. Osoby, które przysyła agencja fotomodelek powinny być miłe, sympatyczne, pomocne, uśmiechnięte, budzić zaufanie. W wielu przypadkach niezwykle ważna jest również ich kompetencja w danej dziedzinie.
Poza tym, zleceniodawca powinien skoncentrować się na stroju, który w ten ważny dzień założą hostessy i hości. Kostium powinien być dobrze dopasowany, estetyczny i jednoznacznie kojarzący się z marką firmy, którą reprezentują. Dlaczego sięga się po pomoc modelek i modeli? Badania mówią jasno, że dzięki tak przedstawionemu wizerunkowi firmy, przedsiębiorstwa zyskują. Każda hostessa powinna więc zostać wybrana z należytą starannością.
Czym zajmuje się hostessa?
Hostessy Kraków https://essentialmodels.pl/agencja-hostess-krakow/ i hości mogą mieć różne zadania podczas eventu. Podstawową ich rolą jest jednak promocja usług lub produktów danej firmy. Ich zadaniem nierzadko jest także inicjowanie kontaktu z potencjalnymi klientami i zachęcanie ich do zapoznania się z ofertą. Z tego względu modele i modelki powinni być wyposażeni w podstawową wiedzę na temat swojego zleceniodawcy oraz jego produktów lub usług. Dzięki temu mogą odpowiedzieć na pytania, zadawane przez klientów i z dużym prawdopodobieństwem skierują ich do stoiska Twojej firmy.
Osoby, które zostaną przysłane przez agencję hostess zajmują się także rozdawaniem gadżetów promujących markę. Czasami są to łakocie, czasami długopisy. Zdarza się też, że na zlecenie firmy, zajmują się przeprowadzaniem konkursów z nagrodami na stoisku zleceniodawcy.
Nierzadko agencja modelingowa przysyła hostessy, które zajmują się prowadzeniem degustacji produktów spożywczych. Obecne są one wówczas w marketach lub galeriach handlowych, gdzie oferują potencjalnym klientom skosztowanie konkretnych produktów.
Hostessa czy host?
Jeśli chodzi o osoby, które zajmują się promowaniem danej firmy, zazwyczaj kojarzą się nam one z kobietami. I faktycznie do niedawna, udział w wydarzeniach przypadał głównie paniom. Od kilku lat pod uwagę brana jest nie tylko hostessa, ale i host, czyli mężczyzna. Firmy zauważyły, że wybór między paniami, a panami daje im większe możliwości dotarcia do klienta. Są bowiem imprezy, podczas których o wiele lepiej do potencjalnych klientów dotrze hostessa, a podczas innych – host. Wielokrotnie zdarza się, że ostateczny wybór, zleceniodawca poprzedza badaniami wśród osób ankietowanych. To wyniki testów mają kluczowy wpływ na wybór osoby, która reprezentować będzie firmę podczas imprezy.